Welke softwaretools heb je nodig als startende webshop?

De kogel is door de kerk: je gaat je eigen webshop lanceren. Proficiat! Natuurlijk komt er bij een webshop heel wat meer kijken dan enkel de verkoop via je online winkel. Een webshop is een business die heel wat organisatie vraagt en hierbij zijn een degelijk klantenmanagement en de nodige marketing om je producten aan de man te brengen onontbeerlijk. Gelukkig kan je heel wat tools vinden die je hierin kunnen ondersteunen. 

Check-out 

Het is zowat de belangrijkste pagina van je hele webshop: de betaalpagina. Nu ja, eigenlijk is elke pagina op je webshop essentieel, maar elk met een ander doel. Toch wordt de waarde van een goede check-outpagina wel eens over het hoofd gezien. Het is niet alleen interessant om een betaalpagina te hebben die vlot werkt en logisch in elkaar steekt, ook de verschillende betaalmethoden die je aanbiedt in de check-out, kunnen het verschil maken. 

Tools die helpen meer verkoop te genereren 

Maak je gebruik van webshopsoftware zoals WooCommerce, Lightspeed of Magento? Een Payment Plugin Magento of andere checkout-plugin ondersteunt jouw e-commerce en zorgt er voor dat betalingen veilig verlopen. Maar er zijn nog heel wat tools die je kunnen helpen bij de opstart van je webshop en je onderneming in het algemeen. Marketingtools bijvoorbeeld kunnen je heel wat opleveren en die hoeven niet altijd enorm prijzig te zijn. Facebook en Instagram zijn voor B2C activiteiten ideaal en qua prijs best voordelig in vergelijking met marketingkosten via andere kanalen zoals radiospots en advertenties in printmedia.

Klantmanagement 

Stromen de klanten vanaf dag één binnen als gouden regen uit de hemel? Lucky you! Dan doe je beslist iets goed! Keep up the good work! Al gauw zal je merken dat je zonder degelijk CRM-systeem heel wat potentiële groei misloopt. We geven je dan ook graag deze tip mee: bespaar niet te veel op een CRM-systeem. Het is namelijk de basis van je hele business. Klantmanagement dat tot in de puntjes is geregeld en bovendien ook zo veel mogelijk geautomatiseerd, daar pluk je zonder twijfel meteen de vruchten van. Processen worden in een handomdraai opgevolgd en gestroomlijnd. Met een klantmanagementsysteem gaan de zaken zoveel vlotter, zeker als je in team werkt gaan er veel deuren open door een centraal systeem te handhaven. Er is een enorme keuze in CRM-systemen, ga op zoek naar eentje die past bij de wensen en noden van jezelf, je team en je business. Als je je business mooi op orde hebt en elke stap in het productie-en verkoopproces gestroomlijnd verloopt, is de kans op meer omzet bijgevolg groter. Zo gaat jouw onderneming succesvol van start!

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*