Om de sales van je retailproducten te verhogen zijn een aantal zaken van belang. Niet alleen moet de promotie goed zijn, ook de tentoonstelling van de fysieke producten in de winkel moet met veel aandacht en een uitgedacht plan worden neergezet. Wanneer je bijvoorbeeld werkt met display metaal zijn er oneindige mogelijkheden om extra aandacht te vestigen op de producten die je onder de aandacht wilt brengen.
Het voordeel van een stapelmand
Wanneer retailproducten niet zelfstandig kunnen staan of kunnen worden gestapeld dan kan het een oplossing zijn om ze in een stapelmand weer te geven in de winkel. Een metalen stapelmand kan zelfstandig staan en is stapelbaar. Niet alleen kun je ze neerzetten waar je maar wilt door de wielen die eronder zitten, ook krijgt de klant een duidelijk beeld van de producten doordat de manden doorzichtig zijn. Zo leg je de nadruk op de positieve eigenschappen van het product. De zichtbaarheid verhoogt de kans op verkoop. Denk aan diverse soorten broodjes of aan mooi gekleurde ballen. Daarnaast zijn metalen stapelmanden ook een uitkomst om in te zetten in magazijnen. Hier kan voorraad in worden geordend en deze is makkelijk verplaatsbaar en toegankelijk. Kostentechnisch is dit ook een mooie manier om voorraad op te slaan.
Wat is de beste plek in de winkel?
Soms wil je direct voor merkherkenning gaan bij de klant. Wanneer je bijvoorbeeld in de media een nieuw product promoot, dan wil je dat de klant direct bij binnenkomst het product herkent in een opvallende display. Er zal een ‘oh ja’ moment plaatsvinden dat de kans op een aankoop vergroot. Wil je bijvoorbeeld een prijsknaller in het zonnetje zetten, dan is het goed dit op het einde van de looproute te doen wanneer de klant vatbaar is voor koopjes.
Display van retailproducten in een stapelmand stimuleert impulsaankopen!
Wanneer een klant door de winkel loopt zal hij een bepaalde route afwerken om de producten te kopen waarvoor hij is gekomen. Wanneer je je doelgroep goed kent dan weet je wat jouw klant zal triggeren. Door het plaatsen van een aantrekkelijk display op een zogenaamde hotspot in de winkel zal het de kans op een impulsaankoop vergroten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan plekken rondom de kassa.
Laat een reactie achter