De beste tips voor het samenstellen van bedrijfskleding

Bijna elk bedrijf heeft bedrijfskleding nodig.Van de kleinste start-ups tot de grootste bedrijven, goede bedrijfskleding weet jouw personeel representatief over te laten komen en herkenbaarheid te creëren voor jouw merk. Wanneer jouw team constant in contact staat met klanten, dan zorgt bedrijfskleding voor professionaliteit, consistente branding en een uniforme stijl. Bovendien kan goede bedrijfskleding zorgen voor teamcohesie en krijgen ze het gevoel gewaardeerd te worden wanneer ze er goed uitzien! Om succesvol te zijn met bedrijfskleding, ga aan de slag met de volgende tips. 

Hoe kies je het juiste kledingstuk voor jouw bedrijfskleding? 

Bedrijfskleding moet voldoen aan drie belangrijke eisen: het moet passen, comfortabel zitten en er geweldig uitzien! Dit is soms echter makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien er zoveel opties zijn om uit te kiezen. Om een weloverwogen keuze te maken, is het van belang om de volgende reeks vragen te stellen: 

  • Wat is het doel van de bedrijfskleding? 
  • Door wie zal de kleding gedragen worden? 
  • Hoeveel keer zullen ze gedragen worden?
  • Onder welke omstandigheden wordt er gebruik gemaakt van de kleding?  
  • Hoeveel kun je uitgeven per kledingstuk? 

De antwoorden op deze vragen geven je meer informatie over welke kledingstukken passen bij de desbetreffende werksituatie. Zorg er tevens voor dat jouw team goed voorbereid is op elk seizoen. Mocht het tijdens de winterdagen wat frisser zijn in de winkel, laat dan een leuke hoodie bedrukken voor jouw hele team! 

Grootte en plaatsing van het logo

De grootte en plaatsing van het logo speelt een belangrijke rol bij de representativiteit van de bedrijfskleding. De standaard voor een bedrijfsshirt is door de linkerborst te voorzien van een logo. Bovendien kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van een volledige rug combinatie. Houd er rekening mee om het logo niet te centraliseren op het t-shirt. Dit komt omdat het er onprofessioneel uitziet en het ontwerp van het logo niet ten goede komt. Naast het logo, kun je er ook voor kiezen om de kleding te voorzien van geborduurde namen. Dit is vooral een goede keuze voor een verkoopteam, of voor mensen in de dienstverlenende sector, zoals bedienend personeel.

De juiste informatie op de bedrijfskleding 

Tenslotte is het belangrijk om na te denken over welke informatie je op de bedrijfskleding wilt tonen. Om ervoor te zorgen dat de bedrijfskleding representatief en overzichtelijk blijft, moet je nadenken of het nodig is om het ontwerp te voorzien van de URL van jouw website. Als jouw bedrijfsnaam al goed wordt vertegenwoordigd, dan is het waarschijnlijk niet nodig om de website te vermelden. Afhankelijk van jouw merk, kun je er ook voor kiezen om een passende slogan op de kleding te laten bedrukken. Een sterke oneliner zorgt voor herkenbaarheid en kan jouw merkboodschap uitdragen met duidelijkheid en vertrouwen! 

Heb je genoeg inspiratie opgedaan om de bedrijfskleding te ontwerpen? Zoek dan eens op Omnishirt kleding bedrukken om direct aan de slag te gaan met jouw ideeën! 

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*